כל ישראלי שהקשיב למהדורת החדשות בשנים האחרונות, או אולי נתקל במקרה בהפגנת מחאה כזו או אחרת, יודע איזה נושא בוער נמצא על סדר היום. בין נושאים רבים שמעסיקים אותנו בשגרה יש נושא אחד שחוזר לכותרות כל הזמן, מקבל תשומת לב רבה מפוליטיקאים שמבטיחים לשנות וזוכה ליחס בעיקר בין צעירים וצעירות שמשתוקקים לקנות בית אבל לא מצליחים להגשים את החלום. מצוקת הדיור הישראלית היא בהחלט מצוקה בעידן שבו אנחנו צריכים להתחייב למשכנתא גבוהה במיוחד כדי לקנות דירה שעולה לנו יותר מ-150 תלושי שכר. אם כן, האם נדל"ן בארה"ב יהיה אטרקטיבי יותר?

הפער במחירי הדירות

כדי להבין עד כמה נדל"ן בארה"ב הוא צעד נכון וכלכלי יותר מספיק לבחון את מחירי הדיור בישראל ולהשוות. רק לצורך הדוגמה, בישראל תתקשו למצוא דירה שמחירה נמוך ממיליון שקלים (אולי בפריפריה). יותר סביר להניח שתמצאו דירות קטנטנות בתל אביב במחיר שחצה את רף המיליון וחצי, ודירות גדולות יותר – לזוג צעיר או למשפחה קטנה – יתקרב לכיוון שני מיליון השקלים. רק לצורך ההשוואה, דירה בארה"ב תעלה לכם הרבה פחות ממיליון שקלים. המחירים תלויים במדינה ובעיר שבה תבחרו לקנות דירה, וכמובן בגודל הנכס, אבל עם מחירי קנייה נמוכים יותר הזדמנויות התשואה פשוט טובות יותר.

השוק האמריקאי יציב יותר

שנת 2017 סימנה ניצנים של שינוי בתחום הדיור בישראל, ולא מעט בעלי דירות מצאו עצמם מנקים את האבק מעל שלט המכירה שתלוי על המרפסת. פחות דירות נמכרו ומי שהסכים להוריד את המחיר מעט הצליח לגרד עסקה פה ושם. הבעיה הזו גדולה משום שיש לא מעט משקיעים שרכשו דירות מתוך ציפייה לראות עליות מחיר וליהנות מהרווחים, אבל קשה להגיע לרווח כשהשוק נעצר. כשאנחנו משקיעים בנדל"ן בארה"ב אנחנו יכולים לצפות לעליות ערך גבוהות יותר משום שהשוק האמריקאי יציב יותר. עם מחירי דיור נמוכים מלכתחילה, האפשרות שלנו להרוויח יותר על נכס שערכו עולה – היא בהחלט אפשרות הגיונית.

איך עושים את זה?

אם השיקול שלכם בבחירת נכס הוא שיקול כלכלי, ואתם מביטים קדימה לעבר התשואה שתניבו ועליית הערך שתשיגו, נדל"ן בארה"ב הוא בהחלט כיוון חכם וטוב. אם אתם חוששים מניהול הנכס כשאתם נמצאים בחצי השני של כדור הארץ, אתם יכולים להיות קצת יותר רגועים ולהיעזר בשירותי ניהול מקצועיים. כך לא תצטרכו לטוס לארה"ב בכל פעם שיש סתימה בצנרת או כשאתם צריכים להחליף את הדיירים. יש לכם מספיק עניינים על הראש גם כאן, בישראל הקטנה והלחוצה.