נכס מניב מהווה דרך נהדרת ליהנות מהכנסה פאסיבית לאורך זמן. תמיד ניתן למצוא דיירים שמוכנים לשלם בעבור מגורים או למכור את הנכס. השבחה של דירה להשקעה עשויה להסתכם ברווח משמעותי ושינויים קוסמטיים משחקים תפקיד חשוב בהערכת שווי הנכס.

כדאי להשקיע בנראות המבנה עצמו, מתיחת פני החלל ותוספות משדרגות כמו פתרונות אחסון ואפילו ריהוט גן מסוגנן למרפסת.

כיצד תוכלו לבצע השבחה מבלי להיקלע להוצאות כספיות גדולות? לפניכם מספר טיפים חשובים, שיעזרו לכם במשימת השדרוג.

אפקט הגדלת החלל


חלל מואר ואוורירי נראה גדול יותר מכפי שהוא באמת ותחושה של מרחב, משפיעה מאוד על תהליך המכירה. כדאי לבדוק אם אפשר בתהליך שיפוץ זול יחסית לפתוח את המטבח אל תוך הסלון כדי ליצור רצף בין החללים – לפעמים שווה להשקיע בשבירת קירות כדי להשיג מראה מודרני ומרשים יותר.
אם התקציב בכל זאת אינו מאפשר שיפוץ, אפשר לפנות לצביעה. בחרו צבעים בהירים שיוצרים אפקט של גודל. צבעו את הקירות, בחרו רהיטים בגווני קרם ושמנת ובקווים ישרים ונקיים. ריהוט מחומרים אווריריים אף הוא תורם לעיצוב. כך למשל, זכוכית יוצרת שקיפות ומקלילה את החלל.
ארגון הוא שם המשחק! הצטיידו בפתרונות אחסון נתלים כמו כוורות מודולאריות או מידוף כתחליף לשידות רצפה, חשבו על ארונות קיר או ניצול של נישות לצורך התקנת מדפים פנימיים, כדי להסתיר חפצים מהעין המתבוננת וגם כדי להראות שהדירה לא רק אסתטית – היא גם סופר פרקטית.

החוץ משדרג את הפנים


אין ספק שבעידן הנוכחי בו דירות עם מרפסות שמש נחשבות למצרך מבוקש בשוק הנדל"ן, יש חשיבות רבה לטיפוח המרפסת עצמה. תכנון נכון של המרפסת יכול להציג תכנון חכם ונכון של השטח כמו למשל, הפרדה בין פינת אירוח לפינת שעשועים ומשחק לילדים או אכלוס של המרפסת בריהוט גן יוקרתי ומרשים. גם כאן בחירה של רהיטי גינה  המשלבים בין אלומיניום וזכוכית מייצרת תחושה קלילה ואוורירית של מרפסת מרווחת יותר. מומלץ להראות את המרפסת לאחר שבוצע גם חיפוי למשל של דשא סינטטי או דק שמוסיפים לה קסם וכן הקפדה על ריהוט ועל האביזרים הנלווים כמו, גופי תאורה ופתרונות הצללה כך שהמרפסת נראית במיטבה וממחישה את הגודל והפוטנציאל של מרפסת שמש.

מה שלא נשנה – הצבע יכסה


כוחו של הצבע מורגש הן ביצירת מראה חדש יותר והן בהסוואת פגמים. מומלץ לסרוק בקפידה את פני שטח הדירה ולבחון כיצד ניתן לשדרג את החזות שלה – צבעים בהירים יגדילו, אבל קיר כוח בסלון בצבע דרמטי יוסיף טוויסט מעניין. קיימים צבעים שמתאימים גם לחיפוי של כתמי רטיבות, קירות מתקלפים, במיוחד גוונים עמידים בתנאי לחות ורטיבות למטבח ולחדר הרחצה.
אלטרנטיבה נוספת היא שימוש בטפטים או במדבקות קיר תלת ממד שמייצרות גם תחושה של עומק ומעניקות אופי ייחודי לדירה בכלל ולכותלי החלל בפרט.
יש צבעים שמתאימים גם לצביעת אלמנטים שונים, כמו למשל, צבעים לעץ שיוכלו לסייע לכם בחידוש החזיתות של ארונות המטבח וצבעים למתכת יתאימו לצביעת דלת הפלדלת וכדומה.

מלבישים את הדירה


אומרים שהבגד עושה את האדם ולכן, ההלבשה יכולה לעשות את הדירה. במקום להחליף רהיטים, אפשר לרפד אותם מחדש או לעטות על הכורסאות והספות והמיטות כיסויים ומצעים מרעננים. הלבשת הרצפה כמו בהוספת שטיח והלבשת הפתחים בווילונות מוסיפה לאווירה ומעניקה לחלל נופך רומנטי וייחודי. ברגע שמראים את הדירה כשהיא לבושה היטב, יוצרים תחושה עוטפת של שלווה ורוגע וכן מחפים על ריהוט ישן או על רצפה לא עדכנית.